°C
___
______
  • Low Temp. ___°C
  • High Temp. ___°C
___
______
April 23rd 2021, Friday
°C
   ___
  • TEMPERATURE
    °C | °C
  • HUMIDITY
    %
  • WIND
    m/s
  • CLOUDINESS
    %
  • SUNRISE
  • SUNSET
  • SAT 24
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %
  • SUN 25
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %
  • MON 26
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %
  • TUE 27
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %
  • WED 28
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %
  • THU 29
    °C | °C
    Cloudiness
    %
    Humidity
    %

Start-to-Walk – 20 km


This training schedule is ideal for untrained individuals who would like to get fit by walking. The exercise is sufficient for staving off the first symptoms of heart and vascular disease, strokes and diabetes. It also helps to reduce your blood pressure and cholesterol. You will feel more energetic and, at the end of the programme, will be able to complete a challenging walk successfully.

Richtlijnen:

  • Dit schema bouwt in 14 weken op naar iets meer dan 2 uur wandelen wat afhankelijk van je wandeltempo overeenkomt met 20km wandelen.
  • Als blijkt dat het schema je de eerste week wel erg gemakkelijk afgaat kan je gerust wat weken overslaan.
  • De meer ervaren wandelaars (1 uur wandelen zonder stoppen) kunnen starten vanaf week 9 voor het opbouwen naar 2 uur wandelen.
  • De wandelingen moeten in een goed tempo worden afgelegd. Snelwandelen is overbodig, maar ga vooral niet slenteren.
  • Versleten of slecht passende schoenen behoren tot de meest voorkomende oorzaken van beginnersblessures.
    •       = goed maar rustig tempo (tussen 4km/u en 5 km/u) = rond de 70% van je maximale hartfrequentie
    •   = vlot tempo (tussen 5km/u en 6km/u) = tussen de 70 en 85% van je maximale hartfrequentie
    •    = speel met rust en  snelheid door steeds korte stukken te versnellen (tot die boom, dat verkeersbord,…)
    •         = neem wat rust, doe enkele rekoefeningen of geniet van de omgeving

Back to overview